SEO Uitbesteden

admin

26 februari 2021

Als je hebt geprobeerd zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor jouw klanten uit te voeren, maar niet de gewenste resultaten heeft behaald, of als je merkt dat jouw bureau vastzit aan middelen, kun je overwegen om de SEO van jouw klant uit te besteden. Elk SEO-bedrijf is uniek in termen van service, ervaring en prijs, dus als je de best mogelijke resultaten voor jouw budget wilt, is het belangrijk om te begrijpen waarom outsourcing voordelig is en welke soorten bedrijven doorgaans het meeste succes boeken. Je moet de belangrijkste motivaties begrijpen voor het uitbesteden van de SEO van jouw klant, de factoren die in overweging moeten worden genomen bij het kiezen van een bedrijf en de beste werkwijzen voor het werken met een vooruitstrevend bedrijf.

Het uitgangspunt van SEO-outsourcing is eenvoudig. Je werkt samen met een derde partij om namens jouw klant toegang te krijgen tot SEO-services. Dit bureau optimaliseert de site van uw klant, schrijft nieuwe inhoud en bouwt links om jouw klanten te helpen een hogere positie in de zoekmachines te behalen en meer bezoekers te trekken. Afhankelijk van het bureau of de persoon waarmee je samenwerkt, zijn er mogelijk verschillende services beschikbaar. In de meeste gevallen hebben deze services een whitelabel, wat betekent dat jouw bureau de eer voor het werk kan opnemen en alle informatie met jouw eigen merk kan presenteren.

Onafhankelijke aannemers
Het inhuren van onafhankelijke contractanten kan zo zijn voordelen hebben. Je kunt jouw eigen team van specialisten samenstellen. U kunt in de meeste gevallen geld besparen. Je kunt ook meer overkoepelende richting geven. Maar tegelijkertijd kunnen onafhankelijke contractanten moeilijk te vinden zijn en zijn ze vaak minder betrouwbaar. Bovendien heb je niet veel hulp bij de strategische richting van jouw campagnes op hoog niveau. 

SEO-bedrijven
Een betere optie is om samen te werken met een SEO-bedrijf of -bureau. Deze organisaties bestaan puur om SEO-diensten aan te bieden en hebben meestal toegang tot een flinke hoeveelheid middelen, waaronder specialisten op veel gebieden die met SEO te maken hebben. U betaalt wat meer om met een SEO-bureau te werken, maar het is het geld meer dan waard om toegang te krijgen tot hun expertise, betrouwbaarheid en middelen. Je moet ook overwegen of je geïnteresseerd bent in het uitbesteden van de hele SEO-campagne, of slechts een fractie ervan. Als je al een aantal taken zelf uitvoert, moet je een lijst maken van de services die u van een uitbesteed bedrijf nodig heeft.