Tips voor het schrijven van een goede advertorial

admin

17 mei 2022

Waar we tot enkele jaren terug massaal een advertentie plaatste, zien we dat dit effect in de huidige tijd bijna volledig is verdwenen. Niet zo gek natuurlijk, want een advertentie bestond vaak uit enkele woorden en afbeeldingen. Niet direct iets waar je warm voor loopt. Het schrijven van een advertorial daarentegen is wel ontzettend effectief. De kracht van een goede advertorial, is dat je de lezer door het hele verhaal heen trekt om hem of haar vervolgens warm te maken voor het aanbod dat aan het einde van deze advertorial volgt. De kans op conversie is op deze manier stukken hoger, aangezien jij je potentiële klant van A tot Z kunt uitleggen wat jouw toegevoegde waarde is. Maar hoe schrijf je nu een goede advertorial? Wij geven je enkele tips!

Houd het eenvoudig

Het allerbelangrijkste van het schrijven van een goede advertorial, is het eenvoudig houden. Je moet ervan uitgaan dat je klant nog niet volledig begrijp wat voor toegevoegde waar jouw product of dienst heeft. Wanneer je dan direct begint met allerlei moeilijke termen, is de kans op afhaken natuurlijk ontzettend groot!

Spreek dezelfde taal

Bij het schrijven van een advertorial is het essentieel dat jij dezelfde taal spreekt als je lezer. Je kunt je namelijk voorstellen, dat wanneer jij gaat adverteren in Noord-Holland, dit anders is dan wanneer je dit doet in het westen. Door je aan te passen aan de taal van de lezer, zal je merken dat het effect een stuk groter is.

Reviews

Het allerbelangrijkste bij het werven van klanten via een advertorial is vertrouwen. Hoe kan dat beter dan klanten die jouw product of dienst aanbevelen? Door enkele reviews toe te voegen met naam en toenaam van de klant, uiteraard met goedkeuring, zal het vertrouwen een stuk hoger zijn en het slagingspercentage dus ook.