Tips voor zakelijk succes op Instagram

Instagram, je kunt er als bedrijf tegenwoordig niet meer zonder. Naast social media kanalen als Facebook, LinkedIn en Twitter, mag Instagram zeker niet in het rijtje ontbreken van kanalen dat je als bedrijf inzet om onder de aandacht van je doelgroep te komen. In dit artikelen geven we je een aantal tips die je toe kunt passen om zakelijks succesvol te worden op Instagram.

Stem je content af op de doelgroep

De doelgroep van Instagram ligt qua leeftijd wel een stuk lager dan Facebook. Over het algemeen vind je op Instagram vooral jongeren, tussen de 15 en 25 jaar. Daarom is het belangrijk om je content hier goed op af te stemmen. Kies voor video in plaats van afbeeldingen met tekst. Gebruik een persoonlijke aanspreekvorm (je) en leef in je in de doelgroep.

Gebruik hashtags

Hashtags op Instagram zijn belangrijk om bereik te genereren. Ga op zoek naar veelgebruikte hashtags voor jouw branche en gebruik ze in je berichten. Je kunt altijd even kijken hoe Instagram precies werkt en hoe je hashtags op een goede manier toepast.

Maak gebruik van stories

Veel bedrijven zijn nog bang om stories te gebruiken, terwijl dit juist dé manier is om je volgers te binden en te boeien. Maak dus de sprong in de diepe en plaats Instagram stories. Laat hier leuke updates omtrent je bedrijf zien, probeer interactie uit te lokken door een quiz op te zetten of laat je Instagram account een dag overnemen door een personeelslid. Met stories zijn er tal van verschillende mogelijkheden om jouw bedrijf te presenteren aan je doelgroep.

Shopping en product tagging

Shopping en product tagging op Instagram biedt voor bedrijven veel mogelijkheden. Je kunt nu immers je producten toevoegen of taggen in een product. Maar daarbij de mogelijkheid om mensen direct naar je website te sturen of om de aankoop binnen Instagram te pushen. Zeker doen als je een webshop of winkel hebt!

Aan de slag met Instagram

Maak je nog geen gebruik van Instagram als bedrijf? Dan is er zeker werk aan de winkel. Maak een account aan en ga aan de slag met het maken van je eerste bericht of storie.