Waarom is reviewmarketing belangrijk?

admin

6 december 2023

Het benutten van reviewmarketing kan veel goeds voor jou doen. Het is dus ook een belangrijk onderdeel van de online marketingstrategie. Dat kan bijvoorbeeld met de product reviews op Feedbackcompany.nl. Je leert in dit artikel wat de belangrijkste redenen zijn om hiermee aan de slag te gaan. 

Meer kansen op omzet en winst

Wanneer je de onderzoeken erop na slaat, dan ontdek je dat 4 op de 5 Nederlandse consumenten eerst een review doorneemt voor een aankoop wordt gedaan. Een kwart van de aankopen wordt zelfs volledig bepaald door een review. Wanneer je dus meer goede reviews verzamelt met behulp van Feedback Company dan is de kans dat je jouw omzet en winst vergroot ook flink groter. 

De betrouwbaarheid van de website vergroten

Een website moet betrouwbaar zijn. Dan hecht de consument ook meer waarde aan de boodschap die erop te vinden is. Ook dit is onderzocht en meer dan de helft van de consumenten vindt klantbeoordelingen een goede bron om de betrouwbaarheid te bepalen. Wanneer jij met jouw website betrouwbaar wilt overkomen, dan heb je dus goede reviews van klanten nodig om dit te bereiken. Mensen zullen dit zien. Pas wel op dat het wel authentiek is. Het moeten geen gemaakte reviews zijn. Dit hebben mensen namelijk al snel door dan.

Meer kansen om de doelgroep te bereiken

Een positieve of een negatieve review biedt allebei kansen. Je kan namelijk op die met de doelgroep in contact komen. Daarom is het ook belangrijk om op reviews te reageren, zowel positief als negatief. Je wilt er zeker van zijn dat jouw klanten tevreden zijn en dat kan je doen door de tips en adviezen en opmerkingen serieus te nemen. Bovendien is ook het belang van jouw reactie niet onbelangrijk. Klanten zien dit en reageren dan ook positief hierop. Je kan daar dus zelfs nieuwe klanten mee aantrekken.

De producten en diensten verbeteren

De feedback die je krijgt is ook waardevol. Dit maakt juist negatieve reviews ook belangrijk. Daaruit kan je namelijk leren wat er niet helemaal klopt aan jouw product of dienst. Dan kan je daar dus ook iets aan doen, want je krijgt veel beter zicht op de pijnpunten. Die informatie moet je als ondernemer dus ook goed benutten. De feedback helpt je aan te wijzen waar je aanpassingen moet doen in een product of een dienst. Dit helpt je dan weer om meer tevreden klanten te krijgen.